Continut
Cand cumperi camioane second hand este indicat sa faci unele verificari pentru ca acestea sa nu aiba probleme inca de la inceput. Este o investitie destul de mare si tocmai din acest motiv, trebuie sa fie facuta cu foarte multa atentie.
Orice firma de transport marfa doreste sa achizitioneze vehicule fiabile care sa-i serveasca mult timp dupa achizitie. Deseori insa camioanele second hand au defectiuni si costuri ascunse care vor aparea doar dupa o perioada de utilizare.
Probleme uzuale la camioane second hand
Unele defectiuni sunt insa vizibile si in cazul depistarii acestora, trebuie sa luam in calcul daca merita sau nu sa cumparam vehiculul respectiv.
Caroserie cu urme de rugina
Poate ca prima problema care se poate observa la camioanele second hand sunt urmele de rugina pe caroserie. Acestea pot fi doar de suprafata si vehiculul sa nu fie afectat, dar la fel de bine poate fi o problema grava a sasiului.
Important este de stiut ca odata ce observam aparitia ruginii, trebuie sa facem o verificare aprofundata. Rugina se raspandeste rapid si poate afecta foarte grav integritatea camionului pana acesta devine inutilizabil.
Daca e afectata caroseria, costurile de reparatie ar putea fi semnificative, ceea ce creste mult costul vehiculului respectiv. Daca nu intentionam sa remediem problema ruginii, in mod sigur este doar o chestiune de timp pana cand camionul va deveni inutilizabil.
Scurgeri de ulei sau alte lichide
Unul dintre primele semne ca un camion la mana a doua nu a fost bine intretinut, sunt urmele de scurgeri de ulei sau alte lichide.
Cele mai frecvente scurgeri de lichide pot fi de la radiator si sistemul de racire al camionului. Daca problema vine de la defectiunea unui furtun, atunci poate fi rezolvata prin schimbarea acestuia.
Daca insa scurgerea vine de la radiator, problema e deja mult mai mare. Fara un sistem de racire, camionul va ajunge in mod sigur la defectiuni.
Petele de ulei pot semnala probleme grave. Indiferent daca vorbim de uleiul de motor sau de la cutia de viteze, in ambele cazuri acesta are un rol de protectia a pieselor.
Odata ce nivelul uleiului scade, scade si protectia pieselor in timpul functionarii. Mecanismul se poate supraincalzi si se strica.
Motivele scurgerii uleiului din motor pot fi multiple. De la garnituri defecte, pana la filtre, toate pot cauza scurgeri de uleiuri.
Defectiuni la transmisie
Defectiunea sistemului de transmisie poate fi o mare problema. Piesele pot fi foarte scumpe pentru ca trebuie achizitionate ca si piese originale. Cutia de viteze este un mecanism fara de care camionul nu se poate deplasa.
Chiar daca are doar o defectiune partiala, de exemplu nu intra intr-o anumita viteza, acesta poate fi un semnal de posibile alte probleme. Bineinteles ca nu trebuie sa ne ingrijoram, orice defectiune poate fi reparata insa cu costurile aferente.
Cutia de viteze este un mecanism care are nevoie de o intretinere corespunzatoare si reparatii cu piese de calitate. Daca alegi sa folosesti piese second hand trebuie s-o faci cu foarte mare atentie. Fara sistemul de transmisie bine intretinut, acesta nu va functiona mult timp.
Este recomandat ca inainte de cumpararea unui camion la mana a doua, sa-l testati pentru a vedea daca nu apar cumva simptome de defectiune a cutiei de viteze.
Unele simptome pot aparea si daca uleiul din cutie este uzat. Insa daca observam unele mici probleme este bine sa facem verificari inainte sa achizitionam camionul.
Merita sa cumparam camioane second hand?
Foarte multe firme de transport functioneaza cu o strategie bazata pe achizitionarea de camioane second hand. Judecand dupa exemple ne putem da seama ca aceasta strategie functioneaza in anumite conditii.
Istoricul camioanelor second hand
Este normal ca la achizitionarea camioanelor sa verificam istoricul acestora. De multe ori putem gasi camioane care au full service pana in ultima clipa si toate reparatiile mici si mari sunt inregistrate.
Daca privim defectiunile pe care le-a avut si frecventa acestora, putem preconiza starea camionului.
Tipul si brandul camionului
O alta problema este tipul camionului pe care il achizitionam. Fiecare brand are alte avantaje si dezavantaje. Nu exista un camion care sa fie perfect din toate punctele de vedere.
Totodata fiecare camion are alt nivel de pret. De exemplu, camioanele Mercedes sunt mai scumpe decat camioanele Man dar si aria de lucru in care acestea sunt utilizate este diferita.
Ganditi in proiecte pe perioade lungi
Cand facem o achizitie a unui vehicul, este important sa fie o decizie bazata pe un proiect pe o perioada lunga. Investitia este mare si amorsarea nu se va realiza rapid.
Daca aveti o flota auto cu vehicule Mercedes sau Scania si o echipa de mecanici specializati pe acestea, in cazul in care achizitionati un Volvo, este posibil ca acesta sa nu mai aiba acelasi suport.
Va fi nevoie de alti furnizori de piese, alti mecanici specializati, dotati cu testere pentru acel tip de vehicul.
Este foarte important ca in momentul in care achizitionam un vehicul, sa avem in vedere sa ii asiguram si mentenanta la o firma specializata.