In timpul condusului, cutia de viteza a vehiculului este influentata de foarte multe aspecte. Pe langa aspecte mecanice care influenteaza uzura, trebuie sa vorbim si de modul de conducere al soferului.
Exista unele practici periculoase de conducere la care multi soferi apeleaza pentru a conduce mai mult timp si care pot cauza uzura mare la cutia de viteza a vehiculului. Una din cele mai frecvente practici care se utilizeaza in ultimul timp este sofatul cu magnet.
Cum influenteaza cutia de viteza conducerea cu magnet
Metoda este simpla dar la fel de periculoasa, se pune in spatele tahografului un magnet pentru a bloca functionarea acestuia. Magnetul blocheaza tahograful care nu mai inregistreaza timpul de condus astfel soferul poate sa conduca o perioada mai lunga de timp.
Din pacate astfel blocheaza si functionarea softului de la cutia de viteza automata, deci va trece pe schimbarea vitezelor manual dupa bunul plac. Aceasta poate duce la o uzura mai mare a pieselor de schimb din cutia de viteza.
Cum am scris si intr-un articol anterior despre cutia de viteza automata, avantaje si dezavantaje, cutiile de viteze automate schimba vitezele cand se atinge turatia optima astfel devenind economice si eficiente. In momentul in care cutia de viteza automata este cuplata pe manuala ea nu mai schimba vitezele automat dupa turatia optima. Camionul care merge astfel va functiona pe tot parcursul deplasarii sub sau peste turatia optima.
Cum aceste cutii de viteze automate sunt mai sensibile, riscurile sunt ca datorita utilizarii lor in mod fortat, ele sa se strice.
Pericolul conducerii peste limita admisa
Dupa cum stim cu totii conducerea vehiculelor in scopuri economice este reglementata de lege. Un sofer poate conduce maxim 9 ore pe zi cu o pauza de o ora la jumatatea timpului.
De multe ori soferii sunt obligati sa aplice magnetul pe spatele tahografului pentru a perturba functionarea acestuia si sa poata conduce mai multe ore. Alti soferi isi aplica singuri magnetul pentru a castiga mai multi bani si se supun astfel la riscuri foarte mari.
Nu vorbim doar de eventualele defectiuni cauzate de utilizarea gresita a vehiculului, exista multe alte riscuri la care se supun soferii de camioane in momentul in care conduc mai mult timp decat prevede legea.
Pe forumurile de specialitate, unde soferii se destainuie, am vazut si cazuri in care cate un sofer a lucrat si 40 de ore fara oprire. Oboseala la volan nu iarta pe nimeni, chiar si cei mai buni soferi profesionisti pot gresi daca sunt obositi.
Pe langa asta, intervine si problema protejarii vehiculului, ce credeti, ce uzura va provoca functionarea vehiculului la o turatie marita pe o perioada de 40 de ore? Dar intr-o luna? Asteptam comentariile si parerile voastre pe pagina noastra de facebook.