Analizand diferite informatii despre cutii de viteze Volvo, am ajuns la un articol despre istoria acestei cutii de viteze. M-am gandit sa va prezint cateva informatii utile despre evolutia cutiilor de viteze Volvo.
Cutii de viteze Volvo – scurt istoric
Putini stiu ca acum 90 de ani, in 1928 a iesit pe portile fabricii primul camion Volvo, un camion cunoscut sub numele Volvo Truck Seria 1 cu 28 de cai putere si o cutie de viteza cu trei trepte sincronizate. Transmisia se baza pe componente de la automobilul ÖV4, al carui lant cinematic sta la baza construirii acestui camion.
Din 1931 Volvo a iesit pe piata cu primul sau camion avand cutia de viteza special construita pentru vehicule grele. Era o cutie de viteza nesincronizata cu schimbarea treptelor de viteza, cu forta bruta, pedala de ambreiaj trebuia apasata de doua ori pentru a schimba viteza. Se spunea ca pentru conducerea camioanelor Volvo din acea perioada era necesara o pregatire speciala tocmai pentru a invata utilizarea corecta a cutiei de viteza.
In anii 50 evolutia cutiilor de viteza Volvo a ajuns la un alt nivel, au aparut cutiile de viteze sincronizate, un pas foarte important in acea perioada. Aceasta a dus la o imbunataire considerabila a conditiilor de lucru pentru soferi.
Tot in anii 50, Volvo a inceput sa dezvolte transmisii automate pentru camioane dar a avut nevoie de o perioada de 40 de ani pentru ca aceasta tehnologie sa devina un succes. Astfel, prima transmisie automata de la Volvo Trucks a aparut in anul 1992 sub denumirea Powertronic, iar cu 9 ani mai tarziu, prima generatie de cutii de viteze Volvo I-Shift.
Transmisia automatizata I-Shift
Transmisia automatizata I-Shift a castigat o larga recunostere pe piata, aceasta fiind una din cel mai performante cutii de viteze automatizate a perioadei respective. Tehnologia I-Shift avea o functionalitate crescuta, fiabilitate, un consum eficient si conducere usoara ceea ce in perioada respectiva era un suflu nou pe piata camioanelor.
Sa vedem ce spun producatorii despre cutia de viteza I-Shift:
I-Shift este o cutie de viteze cu reductor planetar, cu divizor de gamă şi cu trei trepte de viteză nesincronizate în cutia principală. Cu rapoartele de transmitere din cele două reductoare, transmisia are în total 12 trepte de viteză pentru mersul înainte, care sunt cuplate şi sincronizate complet electronic. I-Shift comunică cu motorul. De exemplu, dacă sesizează că e necesar, I-Shift activează frânarea motorului cu ajutorul Volvo Engine Brake, reducând turaţia motorului şi optimizând fiecare schimbare de viteză într-o manieră pe care nici un şofer nu o poate reproduce cu o cutie manuală.
In 2009 a aparut ultima generatie a cutiilor de viteze I-Shift. Noua generatie I-Shift utilizeaza o varietate de programe optimizate pentru mai multe conditii de operare, astfel in functie de mediul de lucru se poate alege o functionare a cutiei de viteze optimizata pentru acel mediu de lucru.
Conform producatorilor, in acest moment 70% dinte camioanele Volvo FH si FM sunt dotate cu acest tip de cutie de viteza.
Reparatii cutii de viteze Volvo
In atelierul nostru reparam des cutii de viteze Volvo. In pagina cu lista de cutii de viteze din siteul nostru gasiti codurile la toate cutiile de viteze pe care le reparam.
Cu toate ca avem sediul in Baia Mare, lucram cu succes si cu foarte multe firme din tara care ne trimit cutiile de viteze printr-un sistem de curierat special pus la dispozitia clientilor nostri.
Datorita experientei noastre in domeniul de reparatii cutii de viteze Volvo, stim ca reparatia propriu zisa a cutiei nu ne ia mai mult de 48 de ore, dar la asta trebuie sa socotim in plus timpul cu transportul cutiilor de viteza si transportul pieselor comandate pentru aceasta.
Viziteaza pagina cu serviciul de reparatii cutii de viteze cu transport inclus pentru a afla mai multe informatii in acest sens.