In domeniul industriei auto se pune mare accent pe garantarea calitatii pieselor de schimb. Este important acest certificat de garantie pentru ca ne asigura ca piesa montata este de calitate si in cazul unei defectiuni de fabricatia ea va fi schimbata.
Garantia unei piese auto este data de firma producatoare si difera in functie de politica comerciala a acesteia. Cand cumparam un produs este important sa verificam certificatul de garantie, sa vedem limitarile pe care le contine acesta. Nu o sa intru in detalii, o sa prezint doar cateva aspecte generale la care trebuie sa fim atenti atunci cand cumparam o piesa auto sau vrem sa facem reparatii pe vehiculul nostru, pentru a pastra garantia.
Garantia incepe din data de facturare a piesei respective, indiferent daca aceasta a fost vanduta sau montata in cutia de viteza care a venit la reparatii. Trebuie insa sa intelegem ca exista si unele limitari si reguli de care trebuie sa tinem cont pentru a nu pierde garantia produsului.
Daca piesa nu a fost cumparata de la noi
Pentru ca noi ne ocupam in special de reparatia cutiilor de viteza si lucram si cu piesele aduse de client, intalnim cazuri in care piesa nu este de calitate sau are defect de fabricatie. In acest caz noi nu ne putem asuma raspunderea pentru calitatea piesei respective si nu o putem schimba cu o alta piesa gratuit. In acest caz garantia noastra se refera doar pe lucrarea executata si nu pe piesa montata. Garantia piesei este data de firma de la care s-a cumparat piesa si nu de catre noi.
Daca piesa nu a fost cumparata la noi si este defecta, putem oferi doar un deviz de montaj care sa ateste ca piesa a fost montata de o firma autorizata de RAR si o nota de constatare unde se descrie detaliat defectiunea. Cu aceste acte si bonul sau chitanta de cumparare a piesei auto puteti porni reclamatiile la firma de unde ati cumparat piesa respectiva.
Montarea piesei auto la un atelier de specialitate
De multe ori clientii nostri cer piese de schimb fara servicii de montare, si in aceste cazuri garantia are anumite restrictii de care trebuie sa tinem cont. Probabil cea mai importanta regula pentru pastrarea garantiei la o piesa este montarea acesteia la un atelier de specialitate autorizat de RAR. Montarea piesei intr-un atelier de specialitate este oarecum garantia pentru firma producatoare ca piesa a fost montata corect si defectiunea nu este cauzata de montarea incorecta.
Insist la aceasta parte pentru ca stiu ca sunt firme care incearca sa reduca din cheltuielile de reparatii la cutia de viteza a camionului facand aceste reparatii la firma, cu persoane care nu sunt specialisti, nu au calificarea necesara si ceea ce este mai important reparatia nu se face la o firma autorizata RAR. Chiar daca ar fi cel mai bun mecanic de cutii de viteze pentru camioane cel care face montarea, daca piesa nu este montata la o firma specializata garantia se pierde.
Piesa prezinta deteriorari
Orice piesa auto se poate deteriora daca nu este montata corect sau este montata cu piese conexe uzate, defecte sau deteriorate, daca a fost suprasolicitata sau nu s-a facut intretinerea corecta. Orice defectiune datorata unei utilizari incorecte a piesei poate duce la pierderea garantiei. Atitudinea „lasa ca merge si asa” nu este neaparat productiva si va poate costa multi bani. Utilizarea corecta si intretinerea unui vehicul costa intotdeauna mult mai putin decat reparatia dupa ce s-a stricat.
Toate aceste motive sunt suficiente ca firma producatoare de piese auto sa refuze schimbarea unei piese defecte ceea ce poate duce la costuri suplimentare la intretinerea vehiculului.