Cutii de viteza camioane
In zilele noastre, mai sunt inca multe camioane cu cutii de viteza manuale. Intr-adevar exista o trecere catre cutiile automate tot mai acerba. Noi, in atelierul nostru auto, avem de aface din ce in ce mai des doar cu cutii de viteza automate.
Fie vorba intre noi, cutiile de viteza automate sunt mai agreate de catre constructori. De ce? Au mai multe parti in miscare, electronica si senzorii sunt mult mai complecsi decat la cele manuale. Se defecteaza mai usor si des, iar pe constructor acest lucru il intereseaza: pe piata sa existe cat mai multe cutii de viteze automate. Astfel, clientul, se vede obligat sa mearga doar la reprezentante, pe testere originale, piese originale, etc.
Haideti sa vedem cate lucruri pot merge prost la cutiile de viteze de camioane manuale si automate. Am pregatit o serie de articole pe aceasta tema pe care le vom posta, aici, pe blogul nostru.
Nu vrea d-nule sa intre in viteza! Nu vrea!
Cu toate ca, fata de cele automate, constructia este mai simpla, sunt mai putine parti in miscare, la cutiile de viteze manuale pentru camioane multe lucruri pot merge prost.
Una dintre probleme este aparent simpla. Pur si simplu, transmisia refuza sa se miste atunci cand apasati pedala de ambreija si incercati sa mutati schimbatorul.
Acest lucru se poate intampla cand se incearca sa se intre in prima viteza de la oprire sau in orice punct in sus sau in jos. Cauzele comune pot sa includa nivelul scazut de lichid de transmisie, vascozitatea mare a fluidului sau legatura de ambreiaj.
Parca miroase a ars. Cine fumeaza in masina?!
In timpul in care conduceti, daca simtiti un miros dulceag si ars a lichidului de transmisie, cu siguranta nu este mirosul dulce al succesului. Un prim indiciu ar fi supraincalzirea transmisiei. Lichidul de transmisie nu numai ca pastreaza lubrificate partile aflate in miscare din cutia de viteze, dar acesta are si un rol de racire.
Unele vehicule, in cazul nostru, camioanele, au propriul mini-radiator (radiator de ulei), care cu ajutorul unei pompe, recircula fluidul pentru a transporta caldura departe de unitatea de transmisie.
Cauzele comune pot sa includa nivelul scazut de lichid, pomparea inadecvata a acestuia prin agrenajele cutiei de viteze, scurgerea acestuia sau pur si simplu lichidul din cutia de viteze trebuie schimbat.